Omnichannel marketing udvider din markedsføring til flere kanaler. Vælger du at investere i et CDXP-system som SALESmanago, kan du let og bekvemt få et personaliseret marketingbudskab ud til dine kontakter.
Ved at kombinere forskellige medier kan du styrke dit budskab eller vise skræddersyet indhold for din målgruppe.
Der kan være mange forskellige målsætninger og formål med omnichannel marketing kampagner. Overordnet set benytte mange webshops omnichannel marketing til at opnå:
Kun fantasien sætter grænser for hvilke medier du kan bruge i din omnichannel kampagne. Specielt for webshops tilbyder SALESmanago et stort udvalg af kommunikationskanaler, som du kan bruge til markedsføring af dine produkter eller din webshop generelt. Her er et par eksempler på medier, som du kan bruge i dine omnichannel marketing automation kampagner.
Du kan vælge det eller de sociale medier, som passer bedst til din målgruppe og sørger for at få dit salgsbudskab ud her. Vælg f.eks. at inkluder LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram og andre sociale medier i din omnichannel marketing.
Beskedtjenester og kommunikationsplatforme som WhatsApp, SnapChat, Viber og Messenger er yderst populære og bruges dagligt af millioner af mennesker. Beskedtjenester er derfor også en oplagt mulighed for at komme i kontakt med dine kunder og brugere.
Affiliate marketing bliver løbende mere populært. F.eks. bruges annoncenetværk flittigt at store danske medier og derfor kan det være både en effektiv og billig form for omnichannel marketing for din webshop. Tjek mulighederne ud.
En af de mange revolutionerende features SALESmanago tilbyder er live omnichannel markedsføring. Ved hjælp af AI-teknologi er det nemlig muligt at personalisere salgskampagner, så f.eks. en chat, webshop-visning eller online kampagne tilpasses i real time.
AI-chat er findes efterhånden flere steder og kan være med til at afhjælpe mange af de samme forespørgsler virksomheder modtager. For hver samtale bliver AI-chatbotten klogere og du kan udnytte live chat til give kunder hurtigt svar på forespørgsler og dermed øge chancen for et salg her og nu markant.
Ud fra brugerdata og salgshistorik kan du vælge at vise en personaliseret udgave af din webshop for registrerede brugerne. SALESmanago sørger for at vise netop de produkter og produktgrupper, som der er største chance for at den enkelte bruger er interesseret i køb af. Du kan få en demo af dette.
En af de nyeste funktioner i SALESmanago er mulighed for dynamiske omnichannel web push kampagner. Dette betyder at en bruger kan få vist en web push annonce på andre medier f.eks. med en efterladt kurv fra din webshop. Dette kan måske virke irriterende for nogen, men det virker og giver ekstra salg.
Mobilmarketing via f.eks. SMS er også en yderst effektiv form for omnichannel markedsføring, som du via SALESmanago kan gøre brug af. Med marketing automation opsætningen kan du f.eks. sørger for at servicebeskeder udsendes på det rette tidspunkt til de rette modtagere. Ved at benytte mobilmarketing i din omnichannel kampagne kan du bl.a.:
Omnichannel marketing kan virke overvældende og uoverskuelig for mange, fordi man netop kan vælge mellem et kæmpe antal af online salgskanaler. Med råd og vejledning fra Seomondo og SALESmanago kan du hurtigt få en slagkraftig og effektiv omnichannel-kampagne op at køre.
Vi tilbyder dig et uforpligtende 1-1 online møde, hvor du kan hør mere om hvad SALESmanago kan inden for omnichannel marketing. Alle demomøder vil tage udgangspunkt i din virksomhed. Derved kan du danne dig et overblik over om SALESmanagos omnichannel marketing løsning er noget I kan bruge i jeres e-handel.
BOOK ET DEMOMØDE RING MIG OP