Marketing automation

Få et marketingredskab udover det sædvanlige. SALESmanago tilbyder et af markeds mest moderne og effektive marketing automation systemer til webshops i hele verden.

I forhold til mange konkurrerende CDXP/CDP-systemer, så er SALESmanago tilgængelig for en langt lavere pris. Kontakt Seomondo for at høre nærmere om hvordan e-mail og omnichannel marketing automation kan booste salget i din webshop.

Marketing Automation - Øg salget i webshoppen
  • Marketing automation
  • E-mail marketing
  • Omnichannel marketing

E-mail marketing

En af de mest effektive måder at benytte marketing automation på er via e-mail marketing. Har du først godkendelse til at udsende mails, så har du mulighed for direkte og personlig kommunikation med kunder og potentielle kunder. Nedenfor giver vi et par forslag til de overordnede e-mail marketing metoder, som du kan bruge vha. SALESmanago CDXP/CDP-systemet.

Tilmelding til nyhedsbrev ikon

Nyhedsbreve

Nyhedsbreve er ideelle til at opretholde en høj kundeloyalitet hos eksisterende kunder. Det kan f.eks. være ved at gøre dem opmærksom på nye produkter og rabatter i din webshop. Selvom langt fra alle nyhedsbreve læses, så fanger de alligevel som minimum kundens opmærksomhed et kort øjeblik. Nyhedsbreve er med til at fastholde din webshop i kundernes bevidsthed og skabe nysgerrighed hos modtagen. Resultatet er oftest et mersalg til eksisterende kunder.

Tilbud ikon

Tilbud

Ikke alle kunder er lige loyale overfor din virksomhed. Mange går efter de gode tilbud og de færrest kan ikke lide, at få et godt tilbud. SALESmanagos marketing automation funktioner giver bl.a. mulighed for at udsende personaliserede tilbud via mail til kunder og brugere i din webshop. Du kan f.eks. udsende rabatkoder og særtilbud til automatisk generede og definerede målgrupper. En lavere pris i en begrænset periode er en af de bedste metoder til at få folk til at købe.

Marketing automation beskeder ikon

Servicemeddelelser

For ikke at virke for påtrængende kan man forklæde salgsfremmende tilbud som servicemeddelelser. En af de mest brugte og effektive metoder er at minde folk om udløb af et abonnement eller et specialtilbud. Det kan også være en påmindelse pr. mail om en efterladt kurv. Hvis påmindelsen eller servicemeddelelsen indeholder en form for ekstra rabat eller personlig rabat, så er effekten højere. SALESmanago giver mange andre muligheder for udsendelse af salgsfremmende og ikke direkte salgsfremmende servicebeskeder via mail.

Omnichannel marketing

Med omnichannel marketing styrker du din markedsføring over for potentielle kunder. Vha. SALESmanagos AI dataanalyse kan din omnichannel markedsføringskampagne målrettes kundeemner, som har den højst sandsynlighed for at købe. Du kan således få vist personaliseret indhold på tværs af flere markedsføringskanaler overfor udvalgte emner.

Styrk dit markedsføringsbudskab ved at bruge forskellige medier og kommunikationskanaler i din markedsføring. Når du tilrettelægger din omnichannel marketing kampagne, så kan du f.eks. vælge at benytte sociale medier, beskedtjenester, nyhedsmedier m.m.

SALESmanago marketing automation

SALESmanago giver dig muligheden for at opbygge en personaliseret kommunikationsstrategi. Med opsætningen af automatiseringsregler kan du f.eks. opbygge en effektiv omnichannel marketing automation flow langt bedre og hurtigere end i andre systemer. Her er en række af de fordele som e-handelsplatforme kan drage nytte af med SALESmanago CDXP-systemet.

Omnichannel Marketing ikon

Konverteringer

I online markedsføring handler det primært at få konverteret så mange bruger til kunder, som muligt. I webshops er det endnu mere målbart, hvad gode markedsføringskampagner kan gøre. Af samme årsag giver SALESmanago dig statistikker på antallet af konverteringer og salgsvolumen, som direkte kan henføres til dine marketing automation kampagner.

Omnichannel Marketing ikon

Live personalisering

En af de mange ting som gør SALESmanagos Customer Data & Experience Platform unik er at din webshop kan personaliseres. Ud fra kundernes og brugernes transaktioner og webadfærd, så kan systemet individuelt tilpasse live visningen af produkter i webshoppen. Dermed får registrerede brugere en live personalisering med produkter, som der er størst sandsynlighed for at de interessere sig for og muligvis vil købe. Det er brugervenlig live marketing automation personalisering med merslag for øje.

Omnichannel Marketing ikon

Kundeloyalitet

Loyale kunder er guld værd. Mange virksomheder bruger meget energi og ressourcer på at skaffe nye kunder, men glemmer ofte at servicere de eksisterende kunder. Det er ikke anderledes i webshops. Med opsætning af marketing automation regler i SALESmanago kan du sikre dig, at eksisterende kunder bliver kontaktet og får personaliserede tilbud i rette tid. F.eks. kan du systemmæssigt sørger for, at kunder som køber de samme varer med ca. 14 dages mellemrum, får en servicemeddelelse om at produkterne er tilgængelig og klar til levering. Dette skaber kundeloyalitet og mersalg uden at kunden bliver fristet af andre konkurrerende tilbud.

Er marketing automation noget for jer?

Generelt er marketing automation egnet for alle. Du sparer nemlig ressourcer på standardopgaver og kan fokusere på løbende at forbedre og optimere dine markedsføringskampagner med nye spændende kreative personaliserede markedsføringstiltag. Spørgsmålet er dog, om SALESmanago er det rigtige marketing automation system for din virksomhed. Det kan vi hurtigt finde ud af, hvis du booker os til et uforpligtende demo-møde.

Kontakt Seomondo

Seomondo er som certificeret Diamond Partner af SALESmanago altid klar til at fortælle dig mere om marketing automation funktionerne i systemet. Ring eller kontakt os med det samme, så får du råd og vejledning om, hvordan vi kan hjælpe med at sætte ekstra skub i dit onlinesalg.

Sidst opdateret: 9. august 2023