E-mail marketing

Seomondo tilbyder e-mail marketing til din webshop via SALESmanagos banebrydende AI CDXP marketing automation system.

Er du klar til at få endnu mere gang i din e-handel? – Så er e-mail marketing et godt sted at starte. Herved når dine tilbud, nyhedsbreve og servicebeskeder ud den rette målgruppe.

Kontakt os og hør mere om hvordan vi kan hjælpe dig i gang.

E-mail Marketing - Nyhedsbreve og tilbud booster online salg
  • Nyhedsbreve
  • Tilbud
  • Servicebeskeder

Tilmeldinger til dit nyhedsbrev

Du skal have godkendelse til at udsendelse af nyhedsbreve og tilbud til dine kunder og brugere. Før du starter op med et CDXP-system som SALESmanago er det en forudsætning, at du allerede har en større database med kontakter, som du har tilladelse til at kontakte. Vha. SALESmanago kan du også lave kampagner for at få flere tilmelding til dit nyhedsbrev f.eks. via:

  • Pop-up tilmeldingsformularer i din webshop
  • Annoncekampagner på sociale medier
  • Andre omnichannel tilmeldingskampagner
  • Loyalitetsprogram med fordele

Formålet med e-mail marketing

For de fleste webshops og andre typer af virksomheder, så er det overordnede formål med e-mail marketing at opnå mersalg. Der kan dog være helt forskellige måder at bruge e-mail marketing til alt afhængig af branche, målgruppe, strategi og delmål. Her giver vi dig et par forslag til e-mail marketing målsætninger, som du kan gå efter vha. SALESmanago.

Direkte salg ikon

Direkte salg

Har du en webshop, så er det oplagt at gå efter direkte salg via en e-mail marketing kampagne. Dem som har skrevet sig op til at modtage nyhedsmails har allerede vist interesse for eller har tidligere købt i din webshop. Derfor kan du sagtens via e-mail give personaliserede tilbud, sende rabatkoder, oplyse om nye varer m.m. Det kan du f.eks. nemt og effektivt gøre via SALESmanagos marketing automation og Customer Data Platform.

Loyalitet ikon

Loyalitet

En høj grad af kundeloyalitet og mange loyale kunder er noget de fleste virksomheder stræber efter. E-mail marketing giver webshops en unik mulighed for at få tættere kontakt til deres kunder og dermed opnå større loyalitet og tillid hos dem. Mails med personaliseret indhold og tilbud blive modtaget mere positivt hos modtageren. SALESmanago systemet hjælper med opbygning af personlige mails, som kan hjælpe dig til højere kundeloyalitet.

Branding i e-mails - ikon

Branding

Du kan også bruge e-mail marketing at til branding af din virksomhed og dine produkter. Ønsker du f.eks. at din virksomhed får en mere grøn profil, så kan understøtte dette i din e-mail-kommunikation. Lige meget hvordan du ønsker at brande din virksomhed, så kan du med fordel benytte SALESmanago innovation CDXP (Customer Data & Experience Platform) til personaliseret e-mail marketing og meget andet.

Nyhedsbreve med et personligt præg

SALESmanago bearbejder kunde- og brugerdata, så du har mulighed for personalisering af dine e-mail marketing automation kampagner. F.eks. kan du udarbejde forskellige typer af nyhedsbreve alt efter hvad de tilmeldte nyhedsbrevsmodtagere er interesserede i. I din segmentering kan der naturligvis også tages højde for andre kriterier som dato for sidste køb, alder, geografi m.m. Nyhedsbreve med et personligt præg vil bl.a. betyde:

  • Højere åbningsrate
  • Flere læste artikler
  • Flere besøgende til dit site
  • Flere konvertering
  • Øget salg

Personaliserede tilbud

Med et CDXP-system som SALESmanago kan du let lave e-mail markering automation kampagner med personaliserede tilbud. Alt databearbejdning fortages af systemet bl.a. ud fra hvad de tilmeldt nyhedsbrevsmodtagere tidligere har købt og vist interesse for. Lige meget om du giver rabat på udvalgte produkter, sende en rabatkode eller giver loyalitetspoint, så vil en personaliserede tilbud via e-mail give dig følgende fordele:

  • Højere åbningsrate
  • Større kundeengagement
  • Effektiv tilbudsmarkedsføring
  • Flere salg
  • Højere kundeloyalitet

Relevante servicebeskeder

Ingen gider at bruge tid på at åbne irrelevante e-mailbeskeder. Derfor bør personalisering og god service være nogle af hovedelementerne i din e-mail markedsføring. Når det kommer til servicebeskeder, så skal de også være relevante for modtageren ellers bliver de bare ignoreret. Med SALESmanago kan du f.eks. udsende relevante servicebeskeder om udløb af et abonnement eller et specialtilbud. Relevante servicebesked giver ofte:

  • Større opmærksomhed
  • Reaktion fra modtagen
  • Oplevelse af god kundeservice
  • Brugbar påmindelse
  • Mere salg

Verdenskendte firmaer bruger SALESmanago

Det er ikke uden grund at en lang række verdenskendte firmaer har valgt at benytte SALESmanago til deres e-mail marketing.  Virksomheder som f.eks. BMW, Vodafone, Lacoste, New Balance og Victoria’s Secret benytter alle SALESmanago i forbindelse med e-mail markering automation kampagner.

Vodafone logo
T-mobile logo
Rainbow logo
Oriflame logo
Data Talks logo
NBC Sports logo
New Balance logo
bmw-ikon
mitsubishi-ikon
toyota-ikon
toysrus-ikon

Bliv en mester til e-mail marketing

Har du allerede en større database med kunder som er tilmeldt dit nyhedsbrev, så kan du fordel bruge et CDXP-system. SALESmanago kan vha. automatisk segmentering af kundedata gør det nemmere for dig, at fremsende personaliserede e-mails og tilbud til dine kunder. Med support fra specialister fra Seomondo og SALESmanago kan du hurtigt bliv en sand mester i e-mail marketing.

BOOK ET DEMOMØDE RING MIG OP
Sidst opdateret: 15. juni 2023